fredag 16 mars 2007

Skryt

Hittade ett pressklipp när jag kollade posten. Tidningen Dagens samhälles chefredaktör Lena Hörngren var med på seminariepasset "moderaterna de gröna" som jag var med och pratade på i helgen. Hon skriver en sammanfattning om den kommunala rikskonferensen i sin krönika "Nu vill moderaterna bli det nya miljöpartiet".

Hon säger att det är ett parti dominerat av män och att eftervalsanalysen visar att vi ska satsa på att få fler kvinnor som röstar moderat och att vi ska utveckla miljöpolitiken.

Nu kommer skrytet: hon kallar mig skärpt, vältalig, ung och kvinna. Hurra. Och hon fick med mitt motto: att göra det enkelt för människor att göra miljöbra saker.

Fastän Lena tycker att det var svårt att hitta de nya moderaterna i myllret av klassiska moderater i kavaj och slips så skriver hon om min dragning att "här kändes det som om man lyssnade på en verkligt ny moderat."

Nu går jag ut i solen och är glad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon sa bara det som stämde! Jättebra jobbat!

//Anna

Anonym sa...

Jag håller med! Ta täten nu, så följer vi efter..

Fia sa...

Tack! Vilka glada kommentarer. Ni gör mig glad!