fredag 20 april 2007

Scandicvilsen

Är i Skåne och ska prata miljöpolitik med Skånemoderaterna. Så trevligt att bli hitbjuden. På ängen utanför flygplatsen står tre skånegäss och betar. De var riktiga och rörde på sig men såg ut som trädgårdsprydnader. Stilfullt. Känns som om turistbyrån hade satt dit dem.

Sitter nu i ett hörn på Scandic Star utanför Lund och jobbar.

Undrar om jag har varit här tidigare eller om det bara är väldigt likt Scandic utanför Helsingborg. Och kanske de flesta andra Scandic.

Det är Scandicförvirringen som slår till. Annars brukar vilsenheten slå till efter en lång dags konferens när jag letar efter rummet för att snygga till mig på fjorton minuter eftersom schemat alltid ligger efter. Då tror jag att jag hittar och går fel. Här är det skyltat. De har varit med förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Många tack för ett mycket kul kurspass! Fortsätt krama träd, du gör det bra! =)