torsdag 20 september 2007

Första hjälpen

Vaknade förvirrad tidigt i morse.

Vaknade av att hunden Hjördis kräktes lite.

Var förvirrad för jag var mitt i en dröm som handlade om att jag bodde granne med kristdemokrater som hade klonade barn klädda i grå kostymer. Mini-Mats Odellar sprang omkring och lekte. Så går det när vi diskuterar GMO, genmodifierade organismer, på utskottets alliansgrupp.

Nya ögonskuggan var supercool i butiken när proffsexpediten visade. Fast när jag ser mig i badrumsspegeln ser det ut som om jag har varit i slagsmål med en biljardkrita. Det är hjälpligt ordnat nu. Budgetdebatten går naturligtvis på tv.

Rätt skruttig morgon.

Men nyss kom min korridorskompis Eliza förbi och hade fixat en ny fin musmatta till mig istället för den fula blå jag ärvde med kontoret. Bara sådär. Det står Helgonät på den, det är vårt nya intranät.
- Jag tycker den passar här, den är ju rosa, säger Eliza. Jag tog en med flera färger till mig.

Och livet blev bättre.

Inga kommentarer: