torsdag 27 september 2007

Papperskorgsfyllning

Nu surrar riksdagskorridorerna av motioner. Alla skriver, funderar på formuleringar och byter grejer med varandra. Det är den tiden på året.

Fyrans andranyhet igår var hur motionerna skrivs direkt för papperskorgen. Anar att de haft den på lut ett tag, tycker att Carina Hägg från S var omotiverat välklädd så intervjun gjordes nog under riksdagens högtidliga öppnande.

Fyrans nyheter har rätt. Motionsskrivande är rätt meningslöst. När jag vill få igenom saker så pratar jag med departementet eller mina polare i andra utskott.

Nu har jag med stöd från min politiska sekreterare Sebastian skrivit ihop ett par stycken. Det är mest grejer som jag anar att jag inte får stöd för men som jag verkligen vill få ur mig nu när jag har chansen. Och för att inte hamna sist i listor på vem som jobbar eller inte. Helt sjukt att meningslöst skrivande är det vi mäts på.

Inga kommentarer: