tisdag 16 oktober 2007

Rutig skjorta och göteborska

I morse var det riksdagstisdag på SR Metropol.

Erik som är programledare, hotade igår med att ringa och väcka mig när han går upp, klockan 04.00. Det kom helt oprovocerat när jag smågnällde om att det är mörkt och tidigt. Numera börjar vi redan klockan sju och idag var det något för tidigt för att vara pigg.

Imorgon är det lite oklart hur det blir med radion. Eventuellt är det strejk. Några är väldigt engagerade och vill leva upp till den estetiska fackmyten. Jag tror de tränar dialekter för att likna Weiron i ottan. Skrämmande. En del andra såg fram emot en ledig dag men kampviljan svalnade när det kom fram att alla måste stå till fackets förfogande.

Kanske blir det cheferna som spisar plattor i hela morgonprogrammet hos SR Metropol morgon.

Och apropå att kanalen ska vara lite cool och riktad till ungdomar. Sista låten idag blev av någon outgrundlig anledning "Sexual healing" med Marvin Gaye. Erik och Nina påstod att den bara låg i låtlistan. Yeah, right! Som om den låg där och lurade som en gammal haj. Någon måste ju ha lagt dit den. Vem är ansvarig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag greppade inte riktigt din kommentar om "Sexual Healing". Jag hoppas att du menar att den är exempel på trist och förlegad gubbmusik. Marvin Gaye är nästan lika överskattad som Jim Morrison.

Fia sa...

Ja och ja.

Anonym sa...

Det blev ingen strejk. För övrigt är det mer skrämmande med folk som tycker att det ska bli kul med strejk i tron att det innebär ledighet, än med dom som ser ett tillfälle att skoja med klädmyten.

Hur som helst var det, helt ärligt, inte vi som la in Marvin. Hade jag bestämt så hade vi ju såklart spelat Ed Harcourt hela dagarna. En förfrågan har lämnats till kanalens musikredaktion. Svaret låter vänta på sig.

The Erik Klarén

Fia sa...

Åh Ed! Vilken bra idé! Anade nog att det inte var du som lagt in marvin, Erik. Men musikredaktören är fortfarande misstänkt...