fredag 16 november 2007

Bäst, personligt och sämst

Mötesintensiv vecka. Nu pågår ett maratonmöte i EU-nämnden men jag är inte med den här gången. Ska snart på lunchmöte som planerats otroligt länge.

Bästa mötet var med min adept från Unga moderater, Katja. Kul att vi kunde hitta lite tid!

Mest personliga lobbymötet var Greenpeace som bjudit med Yayat Afianto från den indonesiska miljöorganisationen Telapak. Jag och centerns Claes Västerteg förklarade att det finns stor politisk enighet - ingen gillar palmoljan och effekterna den tillverkningen har. Även om det rent tekniskt klassas som ett biobränsle.

Sämst var att jag inte hann till Naturskyddsföreningens höstmöte. Sist jag var där trodde jag att jag var på MUF-stämma. Förutom killen som satt bredvid mig och försökte ge mig information om "Nej till EU". Han kändes hyfsat överspelad. Alla andra verkade prata marknad.

Inga kommentarer: