fredag 7 december 2007

Liberal miljögrupp

Igår var det möte med center-liberala gruppen på tema miljö och fri marknad. Lene Johansen från en amerikansk tankesmedja talade och jag och förkylde CUF-Magnus kommenterade.

Annie och Fredrik hade bjudit in och det var rätt fullt. Många bra människor som jag definitivt träffar alldeles för sällan.

Lene talade mycket om hur vänstern har varit duktig på att äga debatten och vi talade mycket om vikten av kommunikation och kraften i frihandel.
- Miljöengagemang är ingen ursäkt för att driva vänsterpolitik, sa jag, som jag brukar. Och då såg alla nöjda ut.

Gladast blev jag efteråt av en person som kom fram och pratade.
- Du är så inspirerande att jag funderar på att byta parti!

Fast sen ville hon inte riktigt byta men vi är vänner ändå. Klart intressant och kul seminarium. Och en fin bok om skyskrapor fick jag i talarpresent.

Sen direkt iväg till bästa middagen och födelsedagsfirande!

Inga kommentarer: