måndag 7 januari 2008

Till kontoret!

Äntligen är vi igång igen. Kom till kontoret och var rädd att mötas av en posthög som är lika lång som jag. Men nej. Det var en helt normal decimeter post som väntade utanför dörren.

Högen innehåller lite av varje om miljö. Bilbranschen opinion skickar ett tryckt blad om hur mycket de gillar diesel. Flera seminarium är på gång om olika teman som alla kopplar på miljö. Dessutom vill Stockholms handelskammare göra det enklare att hyra ut i andra hand. Håller med om de mesta, men juristen i mig gillar att Hyresnämnden finns. Joseph från the Taipei mission in Sweden skickar en taiwanesisk tidning med tema Sverige där jag var med. Finns på bild men fattar inte texten. Energimyndigheten skickar "energiläget 2007", en redig lunta.

Och av någon anledning får jag den kristna tidningen Dagen igen. Som jag brukar säga upp. Världen i dag är roligare.

Bäst är att under julen har målaren fixat till min fönsterbräda och hela fönsterfodret som höll på att krackelera totalt. Nu är allt fint och grått igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillar vår analys. Handelskammaren vill dock inte avskaffa hyresnämnden, det står: "Avskaffa möjligheten att gå till hyresnämnden och få rätt till återbetalning av överenskommen hyra."

Det håller väl juristen med om, pacta sunt servanda?

Andreas Krohn

Fia sa...

Hej Adda! Grrr, härligt med latin. Pacta sunt servanda, avtal ska hållas men pactum turpe, oskäliga avtal, är en annan femma. Då tycker jag att det är bra att Hyresnämnden finns för andrahandshyresgästerna också.