onsdag 30 januari 2008

Vi har hela listan

Trodde att jag skulle hänga mycket mer med mina riksdagskollegor. Särskilt de som jag jobbat med i MUF och andra sammanhang. Men alla jobbar med sitt och vi är upptagna nästan jämnt. Urtrist.

Men igår hann vi ses. Det går bara inte om vi bokar in tid. MYS-gänget, vi som är yngre än statsministern, träffades hos Anna. Där pratade vi om vilka som egentligen borde fått inbjudan. Nu gick det lite snabbt och några saknades på sändlistan.

Vi diskuterar våra kollegors ålder. Det är inte alls enkelt att se vem som är yngre än stadsministern. Vi kan ju inte fråga alla hur gamla de är och det är trist om vi missar någon. Så IT-Eliza lånar Annas dator, går in på riksdagen.se och sorterar moderatledamöterna efter födelseår och importerar till excel på några sekunder. Vi är imponerade.
- Har man en dator ska man använda den, säger Eliza och lägger den nyutskrivna listan på bordet.

En av de stora årskullarna i m-gruppen är 1976, mitt år.
- Det är för att vi är födda i drakens år, förklarar jag. Den kinesiska almanackan gillar verkligen drakar och ger oss massor av bra egenskaper.

Ps. Äggosten vi fick igår från Bohuslän var god. Den skulle bara behöva ett bättre namn. Smakar som en fräschare ostkaka, lite som polsk färskosttårta. Klar flipp!

Inga kommentarer: