söndag 17 februari 2008

Dagens sydsvenskan

En rejäl artikel om de gröna moderaterna idag i Sydsvenskan. "Moderat ska göra blått grönast"

Rätt ok skrivet men lite surt beskrivet och jag vet inte varför denna journalist måste skriva så nedlåtande om mig. Han vill verkligen beskriva mig som fnittrig. Trist. Och han skriver lite uppfostrande om vad jag bör tänka på om jag skojar om att jag är från Stockholm. Undrar om han gjort det mot någon som Östros, har hört att han också kan vara rolig och skoja.

En av politikens sanningar, att vi mäts på hur vi uppfattas har tolkats till "Eller som hon säger själv: det viktiga är inte hur politiken utformas, utan hur den uppfattas."

Ja, ja.

Huvudbudskapet är att det händer mycket. Och det framgår i artikeln.

Uppdaterat: Min klippa till politisk sekreterare Ida kom förbi med pressklippet. Det är en enorm artikel. Men på nätet är inte underrubrikerna med. Nu ser jag att papperstidningen har en underrubrik blivit lite fel. Istället för "förorenaren betalar" så står det "förloraren betalar".

Inga kommentarer: