lördag 31 maj 2008

Brevvänner

Socialdemokraterna/LO skickar brev till riksdagsledamöter. De gör så då och då. Nu skickar de också till grannar till riksdagsledamöter. Det är nytt. Budskapet i texten är att vi ska rösta emot ett förslag som kommer upp i kammaren. Budskapet med själva tilltaget är lite annorlunda. Det har varit lite i media om det. Dagens industri hade en urbra ledare på temat men jag hittar den inte på nätet.

Tror jag har fått brevet också, i den stora posthögen fanns ett brev på LO-papper, fast med underskrift. Det har inte alla fått förstår jag.

Det stod inget på det pappret om att mina grannar skulle fått det. Vi är mer anonyma som politiker i storstaden. Tror inte att alla mina grannar vet att jag är riksdagsledamot. Alla med samma postnummer gör det definitivt inte. Hade Stockholms-LO gjort samma sak mot mina grannar som de gjort på andra ställen hade effekten nog mer blivit som en personvalskampanj för mig.

Inga kommentarer: