onsdag 28 maj 2008

Smells like teen spirit

Äntligen hemma efter tre dagars resa i Sápmi, sameland. Långa avstånd, många människor och ingen dator. Texterna skrevs i anteckningsboken. Kommer bli intressant att tolka vad jag skrivit eftersom vi åkte mycket buss och vägarna är lite ojämna. Det intressanta kommer här sen såklart.

Vi har haft alla väder, snö, sol, vind, moln och regn. Men det är så skönt att vara hemma med värme och blommande syrener utanför. Det har varit många resor på sistone.

Aldrig tidigare har jag varit lika långt norrut men jag har fotograferat både Porjus och Jockmock till farmor som har bott där. I natt bodde vi i Stora Sjöfallet.

- Det doftar konfirmandläger, säger Kd-Irene när vi kommer in i korridoren på det lilla huset i går eftermiddag. Det är inte direkt högsäsong ännu och värmen kommer igång när huvudsäkringen slagits på. På mitt lakan står det Svenska Vattenfallsverken 1961. Årgångslakan. Gardinerna är underbara med mönster från sjuttiotalet. Jag fotograferar både lakan och gardiner.

Inga kommentarer: