måndag 8 september 2008

Analyze this

Men hallå. Hur kunde Dick Erikssons analys av SvD-ledaren hamna i kvoteringsdebatten? Den såg jag inte komma från liberalt håll.

Det verkar enkelt i inlägget: är du svensk kvinna så rider du antingen identitetsgruppsvågen - eller så sitter du still och vill bli kvoterad.

Den analysen har sina brister. Och den bristen har jag hört förr. Det skaver.

Här låg tidigare ett längre svar. Men allvarligt talat, ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att jag överreagerar på ett enskilt inlägg. Så jag rensar och uppdaterar. Det som följer var det viktiga. Restan var enbart känsla och hopsamlad frustration.

Partiet behöver inte lyfta fram någon. Ingen förväntar sig något sånt. Men det är bra att rensa bort glastak. Det gör så ont annars. Och det är dumt att inte använda alla bra personer vi har.

Inga kommentarer: