tisdag 13 januari 2009

Ost & brandmän

Äntligen är riksdagen igång på riktigt. Det är mycket roligare att jobba när det är fler i huset.

Hyfsat städat kontor. Nytt år, ny dörrstopp för att hålla öppen den självstängade gråa dörren. Har köpt en hållbar i gummi i form av en gul ost istället för den gamla, förnyelsebara i trä eftersom Hjördis hade tuggat den till flisor. Och en ny kalender med brandmän från N.Y. till planeringen. Omoget, jag vet, men hunkfaktorn är låg i politiken och pengarna går till välgörenhet.

I förmiddags Stockholmsbänk. Ett möte för moderater från Stockholms stad och Stockholms län. Vi pratade skatteutjämningssystemet och ideologi. Två ord som inte ofta hörs i samma mening.

Sen lunch med snygga, roliga och duktiga Anna König Jerlmyr.

Planerar inför årets miljöpolitiska talarturné. Det är många årsmöten på gång. Puh, jag är min egen logistikapparat.

Veckan innehåller bland annat:
Möte med Avfall Sverige ikväll. Styrelsemöte med Globe, riksdagsledamöternas egen miljöorganisation, imorgon, tätt följd av partiledardebatt. Senare: träffa duktiga människor från Moderata ungdomsförbundet, omvärldsbevaka med en konsultkompis, planera youtube-grejer, minnas märkesåret 1809, träffa georgier och på fredag är det EU-nämnd och sen tror jag att min kollega Göran Montan har ett seminarium om sport och miljö.

Inga kommentarer: