söndag 8 februari 2009

Arbetsgrupperna går in för landning

Nu pågår det sista fixet med att skriva ihop moderaternas miljörapport. Där ingår de tre delrapporter som min arbetsgrupp En komplett miljöpolitik levererat. I den arbetsgruppen ingår kollegorna Lars Hjälmered och Lena Asplund.

Men innan har vi kunnat stämma av en hel del på moderaternas framtidsdagar. Framtidsdagarna är som en stämma men utan upprörda motionärer och med mer ballongar. Det mesta mottogs positivt.

Och nu när energiöverenskommelsen är klar så blir vårt jobb något enklare och framförallt tydligare.

Mottagaren för alla våra delrapporter är alltså huvudarbetsgruppen. Den huvudarbetsgruppen består av Lars Lindblad, Ola Karlsson och jag. Alla tre har ju lett varsin arbetsgrupp som har levererat några delrapporter.


Nu blir det en enda produkt - i två delar - av allt jobbet, alla texter, alla möten och alla ansträngningar från de duktiga människor som varit med och hjälpt till med detta. Har just mailat in mina sista synpunkter. Vi har ju hela helgen på oss.

Well, det ser lite krångligt ut nu när jag läser vad jag skrivit. Men det är enklare än schlagerfestivalens nya omröstningssystem i alla fall. Vi har inga dueller. Eller... det var kanske inte riktigt sant. Men miljöpolitik är inget för mesar.

Inga kommentarer: