onsdag 4 februari 2009

Hylla tekniken

Det pågår en diskussion om Twitter, hos Jonas bland annat och hos Ewa, som med rätta pratar om målgruppsanpassning, grunden för all kommunikation. (Därför slipper du som läser det trista med uppdraget och får bara greatest hits.)

Och ett klargörande. Bara för att jag är frank och tydlig med att det inte räcker med en kanal utan också krävs innehåll för att skapa intresse så betyder det inte att jag ogillar tekniken.

Jag älskar teknik. Jag är för Twitter. Och de här senaste dagarna hade varit twittervärda.
"Hänger med fyra av de mäktigaste männen i Europa. En av dem är faktiskt en kvinna, men hon är vice."
"Dödade talmannens mikrofon. Detta kan vara min sista talmansresa."
"Smickrad av franska talmannen. Har nu rodnat bilateralt."
"Galamiddag på fd kubansk ambassad som blivit restaurang med kristalldruvor i taket"
"Lunchar i Luxemburg med EU:s viktigaste jurister. Starstruck."

Men normalt blir det mer:
"Lämnar Hjördis på hunddagis. Sen till kontoret."
"Pratar avlopp. Igen"
"Pratar sopor. Igen"
"Mailhantering, förmöten, utskott"
"Möten, möten, möten. Automatkaffe."

Hm. Kanske blir det Twitter eller Jaiku eller Bloggy något för mig också. Men då behöver jag växla upp mitt liv litegrann.

Så, det är fint med ett initiativ att samla riksdagstwitter. Men till alla politiker: skaffa inte en kanal bara för att ha en om du inte tänker använda den. Tänk på ledsna och övergivna bloggar...

2 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Vem krattar löven på bloggkyrkogården?

Fia sa...

Tamagotchis?