fredag 12 juni 2009

Hold on to your friends

EU-nämnd i morse om allmänna frågor och yttre förbindelser som är kodspråket för EU:s förhållande till andra länder. Ingen säger "wriggle room" som Carl Bildt.

Pratade med en gammal kompis som ringde för att höra om en bekant vi båda känner har dött. Hans namn med hyfsat rätt födelseår stod tydligen i en annons förra veckan. Som tur var kunde jag kolla att jag fått mail från honom senast i lördags, så han lever. Hon blev så glad och jag med.

Har just träffat tv4 och pratat om min motion om att ensamstående kvinnor också ska få läkarhjälp om de vill skaffa barn. Bra idé tycker jag och även moderatkvinnorna.

Det absolut spöregnar ute. Sitter på kontoret och försöker få ur mig debattinlägg om både hav och klimat. Lyxjobb, för det här är redigt bra politik. Äntligen levererar vi. Debatten är på måndag.

Det enda som känns sådär i hela energidiskussionen är att vi inte ännu har lyckats komma fram till en rimlig lösning på uttagsbeskattningen av vindkraft. Men den delen ligger hos Näringsutskottet. Sista ordet är nog inte sagt.

Märks att trycket är hårt nu innan riksdagen sommarstänger och det går att jobba lite mer normalt. Tre middagar med mer eller mindre politiktema den här veckan. I kväll träffas jag och min polare Janne. Helt opolitiskt.

Inga kommentarer: