onsdag 26 augusti 2009

Fria väljare irriterar Mp

Debatten fortsätter.

Först tycker Miljöpartiet att jag har rätt men "ack så fel".

Och sen säger jag att vår miljöpolitik ger mer nytta för pengarna.

Och resonerar bland annat såhär: Naturligtvis vill inte Miljöpartiet erkänna att vi konkurrerar om samma röster. Då blir det svårare att demonisera moderater. Men det är den politiska verkligheten. Väljarna är fria och de allra flesta bestämmer sig på valdagen.

För mig som arbetar praktiskt med politik och ser de två alternativen på nära håll känns det sorgligt om människor röstar på ett parti som har ett fantastiskt bra namn men som saknar politik att matcha med. Jag är stolt över vad vi genomfört eftersom vår politik ger miljönytta och mer miljö för pengarna. Men vi vet fortfarande inte vad de tre oppositionspartierna vill göra – bara vad de tycker om oss.

2 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

"Väljarna är fria och de allra flesta bestämmer sig på valdagen."

Aha! Med det beteendemönstret borde ju reklam nära köpögonblicket vara avgörande. Men om jag minns rätt är den enda "reklam" partierna får göra kring vallokalen är att ha ett antal gubbar och gummor som delar ut valsedlar. Jag försöker alltid undvika att möta deras blick, för de ser så lidande ut.

Ändra lagen och tillåt hyllvippor i vallokalen!

Fia sa...

Du har rätt - därför har Moderaterna kampanjat ända fram tills vallokalerna stänger. Och så kommer vi sunkiga och trötta till valvakorna. Vas gäller det tappra valsedelsutdelarna så har vi vallagen som förbjuder annat än just information vid valbåset.