måndag 7 september 2009

Just nu: Rännarbanan


Vad är det här? Ett skämt?

12 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Expressen har partiledarutfrågningar just nu. Partiledarna får bland annat formulera sin egen drömlöpsedel efter valet. Göran Hägglund hade något om att "nu bet de rödgröna i det sura äpplet" eller något liknande poetiskt.

Din bild föreställer förmodligen Lars Ohlys kvarglömda (?).

Fia sa...

Aha. Fri tolkning av hans budskap är mer: "Vänsterchock i regeringen - så drabbar det dig".

Min positiva version efter valet blir mer: "Regeringen regerar".

Karin sa...

eller varför inte "Fortsatt hopp för Sverige, Alliansen rockar!"

Janne Pettersson sa...

Eller varför inte:
"Rött eller blått spelar ingen roll - väljarna förlorar ändå".

Fia sa...

Men Janne - som den journalist du ändå är - inte skulle du ljuga på löpsedeln?

Jenny Petersson sa...

lånade din bild till min blogg :).
tänk om detta blir verklighet...

Janne Pettersson sa...

Det där är nog det sannaste som formulerats på en löpsedel någon gång.

Fia sa...

Janne, ibland är du så sorgligt desillusionerad. Och har faktiskt fel. Jenny: enjoy!

Janne Pettersson sa...

Fia: Gratis rådgivning: I kontakt med väljarna ska du inte säga "du har fel". Du ska säga: "Jag hör vad du säger, men jag tycker att du har fel."

Fia sa...

Janne, så du röstar på mig? Det var det värsta... :) Men även om du generellt är ofelbar så var det faktiskt inte sant som du skrev. Så: jag ser vad du skriver men det stämmer inte.

Janne Pettersson sa...

Nej, jag röstar inte på dig, men jag är en del av väljarkåren.

Fia sa...

Nä precis, du brukar väl rösta blankt. Men alla är en del av väljarkåren.Och alla har inte rätt alltid.