tisdag 12 januari 2010

Back from vacation

Är på kontoret och städar undan pappershögarna.
- Ska jag ta med den här högen och gå igenom den, frågar Hannes.
- Näe, säger jag. Vi struntar i den ett tag, säger jag som fortfarande känner mig lite ledighetslat.

Nu har jag skrivit en spalt till en moderattidning. Läst EU-nämndspapper. Skrivit en enkel argumentsamling om ett helt annat ämne och konstaterat minst en dubbelbokning i schemat för februari. Blivit inbokad till valrörelseskolan och slängt lite mail. Men också gjort ett ny plan för våren.

Måndagar - besök. Bara saker utanför riksdagshusen efter lunch.
Tisdagar - redan nu en hel riksdagsmötesdag och lite departement och gruppmöte
Onsdagar - möten med externa människor
Torsdagar - riksdagsmötesdag
Fredagar - EU-nämnd. De blir bara längre och längre.

Och max två kvällar i veckan. Fast då räknas inte tisdagar som per defintion är kvällsmöte. Och en politikfri helg i månaden.

Det här upplägget kommer hålla ungefär till riksdagen öppnat för vårterminen.

Inga kommentarer: