måndag 1 mars 2010

Kaffefrihet - nu även i Timrå

Fick svar på mitt mail där jag undrade om det verkligen är så att kaffet är begränsat till två koppar och mjölken till 3 deciliter på äldreboenden i Timrå. Så är det alltså inte.

Hej!


Det finns inget beslut om att införa begränsningar för kaffe och smörgås på våra äldreboende i Timrå kommun. Varken från politiken eller förvaltningen. Tvärtom är det så att socialnämnden har tillfört ytterligare 6 mkr för äldrevården i Timrå kommun. Jag vill alltså dementera dessa uppgifter som på något sätt har spridits via media. Jag kan ifrågasätta medias journalistik och rätt att sprida uppgifter utan att kontrollera dessa med den inblandade motparten. Detta har alltså inte skett. Jag beklagar att detta kommit ut som en mycket negativ nyhet om vår kommun. Jag förstår reaktionen, eftersom många uppfattar att det som framstår i media är sant. Jag kan bara be om ursäkt å medias vägnar!



Med vänlig hälsning

Ewa Lindstrand

Kommunstyrelsens ordförande (S)

2 kommentarer:

Peter Andersson sa...

Fia
Tack för infon. Har inte sett den korrigeringen av uppgifterna annat än på din blogg...Något som irrirerar mig en aning....

/P

Karin sa...

Jag har faktiskt missat denna s.k. nyhet, men det verkar som att man i det här fallet som så ofta annars måste vara akademiker för att förstå vad media säger. Kritiskt tänkande sitter liksom inte i gemene mans ryggmärg.

Iofs tror jag inte att det är så för dig och inte i just detta fallet men ändå. Varför måste media så ofta göra en höna av en fjäder???