tisdag 23 mars 2010

Moderata seniorer Norrtälje

I går kväll var jag inbjuden till moderata seniorer i Norrtälje. Lokalen var i Roslagens Sparbank. Som av en händelse vet jag att just Roslagens sparbank har en buss med registreringsskylten RUT. Mötte nämligen några av de som jobbar där med Rör inte RUT-knappar på tillväxtdagarna i förra veckan och fick förklaringen för deras väldiga entusiasm för kampanjen.

Gösta och hans vänner har organiserat allt väldigt bra.

Det är rätt många som trotsat halkan och åkt dit. Riktigt bra att moderata seniorer har detta som ett öppet möte. Innan själva mötet vi kaffet pratar jag med några av de som kom dit som inte var medlemmar.

En man förklarar att han inte är en miljöpartist fastän han ser ut som en miljöpartist. Det är lite svårt att svara på, så jag säger svävande att han väl inte ser ut som någon miljöpartist som jag känner.

Min trevliga och begåvade kollega Göran var där. Bäst var att även hans mamma var där. Fick fråga henne lite om hur Göran var när han var liten. Intressant.

Efter ett tag kommer mannen som tycker att han ser ut som en miljöpartist fram till mig.
- Är det du som är huvudattraktionen?
Hm. Jag säger lite ödmjukt att så är det nog.
- Jaha. Jag hade väntat mig något mer bastant.
- Det finns en moderat för varje smak, svarar jag till slut.

Vi är klara strax innan 20.00. Bussen går prick 20.00 men får skjuts av Lotta från Blidömoderaterna som kan rutten så vi genskjuter bussen. Underbart. Hinner hem till slutet av Hollywoodfruar. Bra kväll.

Inga kommentarer: