söndag 25 april 2010

Ordning och reda

Hade intervjumöte med två studenter från KTH i fredags och pratade blogg och politik. Mest om tänket bakom inte så mycket om tekniken. Bra möte och vettiga frågor. Det finns ju olika sätt att använda bloggen. Mitt är att beskriva verkligheten här i riksdagen. 

Diskuterade hur många bloggar jag följer och det är ett trettiotal. Förklarade att Google reader inte funkar med våra säkerhetssystem. Det har gnagt lite. Eftersom det är webbaserat borde det ju inte vara några problem.Så nu testar jag igen och det funkar! Men sist jag testade var det stopp.

Vilken glädje. Helt plötsligt har jag ordning och listor här också. Hittills har jag mapparna: politik, nästan politik, pop och mat.

Och efter förra veckans kraftsamling är kontoret städat. Nu ska jag bara hantera mailen också.

Startar måndagen med att moderera ett seminarium åt Cristina Husmark Pehrsson, det handlar om vägen till arbetsgemenskap för unga med funktionshinder. Välkommen dit eller via direktsändning på webben. Svt 24 kommer också.

Inga kommentarer: