måndag 14 juni 2010

Lättköpt konsumtionskritik

Men Miljöpartiet då, ibland låtsas du vara sådär storstadsliberal, men så kommer din egen politik och förstör allting.

Kolla, mediapolitiken är ju inte särskilt liberal alls. Lena skriver på Resumé och har kollat vad du egentligen tycker:

Åh. Fantastiska citat ur avsnittet "Reklam och konsumtion" från Mp:s egen webb:
"Reklam försvårar ofta konsumenternas möjligheter att göra fria och upplysta val." och min personliga favorit: "Dagens konsumtionssamhälle hålls vid liv av skapade och konstlade behov. Dessutom gynnar reklam stora och kapitalstarka företag på mindre företags bekostnad. Vi vill därför begränsa reklamens utbredning och motarbeta reklam som inte efterfrågas."

I partiprogrammet står det om ökad politisk styrning av vilken typ av reklam som kan anses vara lämplig och inte plus höjd reklamskatt.

Och just idag tycker Kristoffer som är pressekreterare på Mp att de upplever sig grymt granskade. Förstår att det är jobbigt när deras politik och verkliga förslag faktiskt synas och att det är trist när väljarna inte gillar det. Miljöpartiet kan bara leva så länge på sitt briljanta namn. Nu i valrörelsen räknas politiken.

Inga kommentarer: