måndag 28 juni 2010

Sexigt i utskottet

Vad gör jag när riksdagen stängt för sommaren? Jo, jag tar en sväng till kontoret.

Dels för att lämna skelettet till Almedalsmappen till handläggar-Lisa och dels för att jag glömde en banan här innan helgen.

Nu har jag suttit här i tre timmar. Börjar bli galen av gatumusikanten. Panflöjt. Och sen "The Sound of Silence" - hur tänkte han då? Tutande är raka motsatsen till tystnad. Ge mig en vuvuzela när som helst så jag kan kontra.

Svarar på lite mail, fixar med citat i olika artiklar. Snabb nyhetsbevakning och konstaterar stolt att Miljö- och jordbruksutskottet är hetast.

Både Lars Hjälmered (som jag skvallrat om) och Liza-Maria Norlin är på sexigastlistan från makthavare 24. Ett listigt sätt att få uppmärksamhet som ska uppmuntras. Vi som sysslar med politik är så glada - och kanske lite chockade att ordet sex och politik finns i samma mening på en nyhetssite - helt utan skandaler!

Även Eliza och Oskar finns med, båda med lite filmiska motiveringar. En vampyr och en Madmen.

Inga kommentarer: